مواد لازم برای تهیه پیده پیتزایی ترکیه ای

مخمر فوری : یک ق غ

آرد سفید :3 پیمانه

شکر :یک ق چ

نمک : 2 ق چ

آب : یک پیمانه

روغن زیتون : 1/2 فنجان

پیده پیتزایی

مواد میانی پیده ترکی 

گوشت چرخ کرده :250 گرم

پیاز:1 عدد

فلفل دلمه ای قرمز :1 عدد

فلفل سبز :2 عدد

روفن زیتون : 3 ق غ

نمک، فلفل سیاه، دانه فلفل قرمز، زیره : به مقدار لازم

جعفری تازه : مقدار کمی

پیده پیتزایی ترکی

طرز تهیه پیده پیتزایی

برای آماده کردن این خوردنی خوشمزه ابتدا باید خمیر پیده را فراهم کنید. بدین منظور در ظرف بزرگی آرد را الک کنید، و سپس مخمر فوری را به آن اضافه کنید، شکر و نمک را نیز بیفزایید و مخلوط کنید.

در ادامه آب ولرم را به همراه روغن زیتون مخلوط کنید و بتدریج به مواد آردتان اضافه کنید.

اکنون دست هایتان را شسته و با کمک آن ها مواد را به خوبی با هم دیگر ترکیب کنید و ورز دهید. تا در آخر خمیر نرمی به وجود آید که بدستتان نچسبد.

با کمک یک دستمال بزرگ رو خمیر را بپوشانید، و اجازه دهید تا حوالی 1 ساعت در مکان گرمی استراحت کند تا به عمل آید و به قشنگی پف کند.

یک تابه میانه بردارید و داخل آن روغن زیتون بریزید و رو دما میانه قرار بدهید. پس از داغ شدن روغن پیاز هایی را که شسته پوست کنده و به شکل نگینی خرد کرده اید را داخل تابه بریزید و تفت دهید پس از چند لحظه گوشت چرخ کرده تان را هم به داخل تابه اضافه کنید اندکی تفت دهید تا گوشت و پیاز آب بیاندازد.

پس از اینکه آب گوشت و پیاز ازبین رفت فلفل دلمه های را که ریز کرده اید را به همراه، نمک، فلفل، و زیره به مواد گوشتتان اضافع کنید.

می توانید به منظور گیرایی بیشتر رنگ مواد میانیتان از فلفل دلمه ای چند رنگ استفاده کنید.

اجازه دهید تا حوالی 10 دقیقه مواد بایکدیگر پخته شوند. در این بین چندین بار مواد را هم بزنید تا قشنگ با یکدیگر آمیخته شوند. پس از اینکه پخت زیر تابه تان را خاموش کنید، و اجازه دهید تا مواد اندکی سرد شود.

پس از اینکه مواد خنک شد، جعفری های تازه تان را ریز کنید و به مواد اضافه کنید. مواد درون پیده آماده است.

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.

پیده ترکیه

همچنین بخوانید:

روی سطح کارتان اندکی آرد بپاشید و خمیرای که فراهم کرده اید را روی سطح کار قرار بدهید و با دست قدری خمیر را ورز دهید. پساز آن از خمیر گلوله هایی اندازه نارنگی سوا کنید . نزدیک 18 عدد گلوله خمیری خواهید داشت.

گلوله های خمیر را روی سطح آردی بگذارید و با کمک یک وردنه خمیر ها را مسطح کنید تلاش کنید به خمیر ها فرم بیضی بدهید.

سینی فر را خارج کنید انتها آن را کاغذ روغنی بی اندازید و خمیر ها را روی آن قرار بدهید. حال هنگام مواد گوشتی تان می باشد آن ها را به آرامی بین خمیر ها منتشر کنید و در ادامه گوشه های خمیر را به تو بچسبانید به صورتی که خمیر ها شکل قایق به خود بگیرند.

این کار را برای تمام خمیر ها انجام دهید. حال با کمک یک قلمو روی خمیر ها را به روغن زیتون آغشته کنید. حال سینی گرم شده در فر را داخل فر بگذارید تا خمیر ها بپزند.

دقایق پایانی فر را به حالت گریل در بیاوید تا روی خمیر ها برشته شوند.

مواد میانی این پیده کاملا دلخواهی می باشد شما می توانید آن را با نوع سلیقه غذایی خود تهیه کنید.