دستور تهیه خوراک جگر مرغ خانگی:

اگر شما هم مثل افراد زیاد دیگری از غذاهای برنجی خسته شده اید و می خواهید یک غذای خوشمزه و لذیذ همراه نان را تجربه کنید؛ خوراک جگر مرغ انتخاب خیلی مناسبی است.

امروز به سراغ خوراک جگر مرغ می‌رویم. این غذا یکی از بهترین غذاهایی است که می‌توانید با جگر مرغ تهیه کنید. خوشبختانه برای تهیه این غذا به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید. از طرف دیگر مدت زمانی که برای پخت این غذا صرف می کنید بسیار کم است. پس در ادامه با طرز تهیه این غذای متفاوت و آسان با ما همرا باشید.

طرز تهیه جگر مرغ

جگر مرغ سرشار از آهن و پروتئین است. با استفاده از جگر مرغ می توان غذاهای خوشمزه و متنوعی مانند خوراک جگر مرغ، پاته جگر مرغ  تهیه کرد.

مواد لازم برای خوراک جگر مرغ

  • جگر مرغ:100 گرم
  • هویج:1 عدد
  • پیاز:1 عدد
  • نخود فرنگی:نصف فنجان
  • نمک و فلفل:مقدار لازم

طرز تهیه جگر مرغ :

پیاز و سیر را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شوند. هویج های پوست گرفته و رنده شده را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا نرم شوند. سپس نمک و فلفل را اضافه کنید.

جگر را بشویید و به اندازه دلخواه خرد کنید. سپس به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و با حرارت ملایم 15 دقیقه اجازه دهید خوراک بپزد و آماده شود سپس با برنج یا نان سرو کنید.

نکته : در صورت تمایل میتوانید بجای هویج از نخود فرنگی ، قارچ و غیره نیز استفاده کنید. همچنین میتوانید هویج را حذف کنید و در انتهای پخت 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به خوراک اضافه کنید.

همچنین بخوانید:

نکات تکمیلی در مورد طرز تهیه جگر مرغ

خوراک جگر مرغ جزو خوراک – مرغ و پرنده میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10دقیقه میباشد .
خوراک جگر مرغ را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 1 نفر مناسب میباشد.

منبع:mazehablog